Home » » Enam nama yang menjadi tanda tanya

Enam nama yang menjadi tanda tanya

Apakah korang parasan bahawa 6 nama ini telah mencatat berbagai fanomena yang tidak akan dilupakan sampai selamanya. Mungkin hakikat dan realiti ini tidak akan berulang lagi...

Apabila perdana menteri kita Yang Amat Berhormat Dato' Sri Mohd Najib bin Tun Abdul Razak melepaskan jawatannya, maka tamatlah susunan nama perdana-perdana menteri yang di mulakan oleh Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj. Nama RAHMAN ini telah tersusun hingga sekarang, Mari tengok gambar-gambar mereka.




1. Almarhum Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj ibni Almarhum Sultan Abdul Hamid Shah (31 Ogos 1957 – 22 September 1970)



2.Allahyaraham Tun Abdul Razak bin Haji Dato' Hussein (22 September 1970 - 14 Januari 1976)



3. Allahyaraham Tun Hussein bin Dato' Onn (15 Januari 1976 - 16 Julai 1981)



4. Tun Mahathir bin Mohamad (16 Julai 1981 – 31 Oktober 2003)





Tun Abdullah bin Ahmad Badawi (31 Oktober 2003 – 3 April 2009)



Dato' Sri Mohd Najib bin Tun Abdul Razak (3 April 2009 ....)

So, walau pun aku tau korang dah tahu tentang ni tapi saja nak imbas kembali.

Psssttt..Susunan nama ni secara kebetulan, di atur, atau keajaiban sejarah?..

2 comments:

  1. Tq Zephyr, atas pendapat. memang itu lah hakikatnya, siapa lagi yang bakal menyusun nama utk sesi ke-2 ye..

    ReplyDelete